Wydarzenia

Wycieczka do Krakowa

9 października 2018 r. odbyła się szkolna wycieczka do Krakowa. Powodem wyjazdu był fakt, że większość młodszych uczniów nie była jeszcze w dawnej stolicy Polski.

Na początku spotkaliśmy się z przewodnikiem i udaliśmy się na Wawel. Zwiedziliśmy Katedrę Wawelską i spacerowaliśmy po dziedzińcu. Dużą frajdą była wizyta w Smoczej Jamie i sama rzeźba Smoka Wawelskiego ziejącego ogniem. Następnie wycieczka ruszyła na Rynek Główny. Tam zobaczyliśmy Kościół Mariacki i wysłuchaliśmy słynnego hejnału. Kolejnym punktem wycieczki były Sukiennice, obejrzeliśmy również pomnik Adama Mickiewicza. Przechodziliśmy obok Teatru im. Juliusza Słowackiego, domu Jana Matejki i wielu zabytkowych kościołów, widzieliśmy także Bramę Floriańską i Barbakan. Mieliśmy okazję na żywo zobaczyć zabytki, o których uczymy się między innymi na lekcjach historii.

Po obiedzie pojechaliśmy do ZOO, gdzie mieliśmy okazję oglądać niespotykane na co dzień zwierzęta i ptaki. Wizyta w ogrodzie zoologicznym okazała się nie tylko wspaniałym przeżyciem, ale również atrakcyjną lekcją przyrody.

W drodze powrotnej, pomimo zmęczenia, wszystkim dopisywały humory i wzajemnie dzieliliśmy się wrażeniami z wycieczki.

W czasie wyjazdu opiekę nad uczniami sprawowały p. Beata Lada, p. Alina Kobylarz, p. Grażyna Pikor, p. Aldona Klecha.